Emīlijas Redžio pieeja mūsu pirmsskolā: bērna radošuma un izziņas ceļš

Mūsdienu pirmsskolas izglītībā arvien lielāku nozīmi iegūst pedagoģiskās metodes, kas veicina bērna dabisko zinātkāri, radošumu un patstāvību. Viena no šādām pieejām ir Emīlijas Redžio pedagoģija, ko arī mēs ar prieku un pārliecību pielietojam savā pirmsskolā.

Kas ir Emīlijas Redžio pieeja?

Šī pieeja radās Itālijā pēc Otrā pasaules kara un balstās uz uzskatu, ka bērns ir kompetents, zinātkārs un radošs indivīds, kurš pats aktīvi veido savu mācīšanās pieredzi. Tās pamatā ir pārliecība, ka bērniem ir simts valodu, kā izteikt savas domas – caur vizuālo mākslu, kustību, mūziku, rotaļām, pētniecību un dialogu.

 

Kā mēs pielietojam Emīlijas Redžio pieeju?

 

Mūsu pirmsskolā mēs veidojam vidi un mācību procesu tā, lai bērni varētu brīvi izpausties, eksperimentēt un atklāt pasauli savā tempā.

Vide kā trešais skolotājs

Mācību vide ir rūpīgi izstrādāta, lai tā būtu iedvesmojoša, estētiski pievilcīga un veicinātu izziņu. Mēs radām dažādas radošās stacijas, kur bērni var eksperimentēt ar materiāliem, izmēģināt jaunus risinājumus un sadarboties ar citiem.

Bērnu intereses vada mācību procesu

Mēs ļaujam bērniem izzināt pasauli caur viņu pašu interesēm. Pedagogi iejūtas vērotāju un virzītāju lomā, palīdzot bērniem attīstīt viņu idejas, uzdodot atbilstošus jautājumus un nodrošinot nepieciešamos resursus.

Projekta metode

Mācīšanās bieži norit projektu veidā, kur bērni padziļināti pēta kādu tēmu vairākas nedēļas, iesaistoties dažādās aktivitātēs – zīmējot, veidojot, pētot un diskutējot. Projekti veicina problēmu risināšanas prasmes, loģisko domāšanu un sadarbību.

Dokumentēšana – bērna domāšanas procesa atspoguļošana

Mēs regulāri dokumentējam bērnu mācīšanās procesu. Tas palīdz gan pašiem bērniem apzināties savu attīstību, gan vecākiem labāk izprast savu bērnu izziņas ceļu.

Attiecības un sadarbība

Emīlijas Redžio pieejā liela nozīme ir sadarbībai starp bērniem, pedagogiem un vecākiem. Mēs veicinām dialogu un mācām bērnus izteikt savas domas, kā arī ieklausīties citu idejās.

 

Ko bērni iegūst no šīs pieejas?

 

Spēju patstāvīgi domāt un risināt problēmas.

Attīstītu radošumu un iztēli.

Pašapziņu un spēju brīvi paust savas idejas.

Prasmi sadarboties un komunicēt ar citiem.

Messenger icon
Rakstīt